دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت
حکاکی روی پلکسی

زیبایی حکاکی چهره روی پلکسی در هنر معاصر | روش اجرا

حکاکی چهره روی پلکسی

حکاکی چهره روی پلکسی با استفاده از دستگاه برش لیزر، علاوه بر افزایش سطح کیفیت محصول نهایی، احتمال خطا را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به خرید و استفاده از این دستگاه روی آورده‌اند. با استفاده از دستگاه برش لیزر، قادر خواهید بود تا به دقت بالا چهره‌ها را بر روی ورق پلکسی حکاکی کنید و از کیفیت بالای تصویر و دقت جزئیات لذت ببرید.

حکاکی چهره روی پلکسی
استفاده از پلکسی برای حکاکی چهره

حکاکی روی پلکسی چیست؟

ورق پلکسی، همچنین با نام‌های تجاری آکریلیک، پلکسی گلاس و طلق شناخته می‌شود، در دو مدل شفاف و مات در بازار موجود است. این ورق‌ها در انواع مختلف از جمله ترنسپرنت (شفاف)، آینه‌ای و رنگی با تنوع بالا عرضه می‌شوند. بسته به نیاز و کاربرد شما، می‌توانید ورق مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

تمامی این ورق‌ها قابلیت حک و برش با دستگاه برش لیزر را دارند که به شما کمک می‌کند به راحتی شکل‌ها و حروف را به درستی بر روی ورق پلکسی حکاکی کنید. استفاده از دستگاه برش لیزر، کار را آسان‌تر و دقیق‌تر می‌کند.

حکاکی چهره روی پلکسی
استفاده از پلکسی برای حکاکی چهره

کاربرد ورق پلکسی

ورق پلکسی گلاس در ضخامت‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود و کاربردهای گسترده‌ای دارد. برخی از کاربردهای ورق پلکسی گلاس عبارتند از:

  • ساخت پنجره‌ها، سقف‌های کاذب و دیوارهای شیشه‌ای: ورق پلکسی گلاس به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیشه در ساختمان‌ها استفاده می‌شود
  • ساخت نماهای ساختمانی: ورق پلکسی گلاس برای ساخت نماهای ساختمانی استفاده می‌شود. به دلیل خواص شفافیت و ضدخش بودن، می‌توان با استفاده از ورق پلکسی گلاس نماهای زیبا و مقاوم را ایجاد کرد.
  • ساخت تابلوهای تبلیغاتی و علائم راهنمایی و رانندگی: ورق پلکسی گلاس به عنوان یک جایگزین مناسب برای تابلوهای تبلیغاتی و علائم راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شود.
  • ساخت آکواریوم‌ها و لوازم تزئینی: ورق پلکسی گلاس به دلیل شفافیت و مقاومت در برابر آب، در ساخت آکواریوم‌ها و لوازم تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد

نحوه حکاکی چهره روی پلکسی

برای حک تصویر چهره روی ورق پلکسی، نیاز به موارد زیر است:

سیستم کامپیوتری: برای پردازش تصویر و تنظیم پارامترهای حکاکی چهره روی پلکسی، نیاز به یک سیستم کامپیوتری قابل اتصال به دستگاه لیزر حکاکی دارید.

نرم‌افزار PhotoGrav 3.0 (فتوگریو): این نرم‌افزار برای تبدیل تصاویر چهره به فایل‌های قابل قبول برای دستگاه لیزر حکاکی استفاده می‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید تصویر چهره را به یک فایل برداری (وکتوری) تبدیل کنید که توسط دستگاه لیزر حکاکی قابل استفاده است.

انتخاب عکس و متریال

برای حکاکی چهره روی پلکسی بعد از دانلود و نصب برنامه PhotoGrav، مراحل زیر را برای اجرا و تنظیم تصویر مورد نظر خود انجام دهید:

اجرا و باز کردن تصویر: اجرای برنامه PhotoGrav و انتخاب تصویر مورد نظر خود را انجام دهید. برای این کار، روی گزینه “Open Image” کلیک کنید و تصویر مربوطه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که فرمت نهایی تصویر باید Windows bitmap (با پسوند bmp) باشد.

انتخاب متریال: با توجه به متریالی که تصویر روی آن حکاکی می‌شود (در این مورد پلکسی)، بخش “Select Material” را پیدا کنید و گزینه “Clear Acrylic” را انتخاب کنید. این گزینه برای تنظیمات حکاکی روی پلکسی مناسب است.

ذخیره تنظیمات: پس از انتخاب متریال، روی دکمه “OK” کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

حالا می‌توانید با تنظیمات انتخاب شده، فرآیند حکاکی را با استفاده از دستگاه لیزر حکاکی انجام دهید.

تنظیم رزولوشن و سایز تصویر

برای تنظیم سایز و رزولوشن تصویر در برنامه PhotoGrav، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیم سایز تصویر: برای تغییر سایز تصویر، روی گزینه “Resize Image” کلیک کنید. در قسمت “Image Size”، واحد اندازه‌گیری تصویر را برحسب سانتی‌متر تنظیم کنید. سپس ابعاد متریال (مثلاً ابعاد ورق پلکسی) را در این قسمت وارد کنید.

تنظیم رزولوشن تصویر: پس از تغییر سایز تصویر، به قسمت “Image Resolution” بروید. در این قسمت، می‌توانید رزولوشن تصویر را تنظیم کنید. معمولاً برای حکاکی روی پلکسی، از رزولوشن حداقل

300 dpi استفاده می‌شود. با توجه به نیاز و توانایی دستگاه لیزر حکاکی خود، رزولوشن مناسب را انتخاب کنید.

ذخیره تنظیمات: پس از تنظیم سایز و رزولوشن تصویر، روی دکمه “OK” کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

پردازش نهایی تصویر: برای شروع پردازش نهایی تصویر، باید روی آیکون “Final Process” کلیک کنید. با انجام این عملیات، تصویر آماده برای حکاکی با دستگاه لیزر حکاکی می‌شود.

تنظیم دستگاه حکاکی

جهت حکاکی چهره روی پلکسی و برای وارد شدن به نرم‌افزار Rd Works و تنظیم قدرت و سرعت دستگاه لیزر، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

باز کردن نرم‌افزار Rd Works: ابتدا نرم‌افزار Rd Works را اجرا کنید و وارد آن شوید.

انتخاب تصویر: در Rd Works، روی گزینه “BMP” کلیک کنید تا تصویر BMP را باز کنید. سپس تصویر حاوی طرح چهره روی پلکسی را انتخاب کنید.

تنظیم قدرت و سرعت: برای تنظیم قدرت و سرعت دستگاه لیزرو حکاکی چهره روی پلکسی، با توجه به تجربه و نیازهای خود، مقادیر مناسب را انتخاب کنید. به طور معمول برای حکاکی چهره روی پلکسی، سرعت حدود 300 و قدرت حدود 20-25 مناسب است. اما ممکن است برای رسیدن به کیفیت دلخواه، نیاز به تنظیمات دیگری داشته باشید. لذا می‌توانید با آزمایش و تجربه، به تنظیماتی برسید که بهترین نتیجه را برای شرایط خاص خودتان ایجاد کند.

دانلود تنظیمات: پس از تنظیم قدرت و سرعت، روی گزینه “Download” کلیک کنید تا تنظیمات به دستگاه لیزر ارسال شود.

فعال کردن دستگاه: پس از دانلود تنظیمات، دستگاه لیزر را برای شروع فرآیند حکاکی فعال کنید.

سخن پایانی

در این مطلب، درباره نحوه حکاکی چهره روی پلکسی با استفاده از دستگاه لیزر روی پلکسی را بررسی کردیم. این فرایند نیازمند استفاده از برنامه فتوگراو و دستگاه لیزر حکاکی است. اگر شما تازه با این صنعت آشنا شده‌اید یا قصد دارید خط تولید سنتی خود را به‌روزرسانی و توسعه دهید، با بهره‌گیری از این تکنولوژی پیشرفته می‌توانید سرعت تولید را چند برابر افزایش داده و به تبع آن سود بیشتری را به دست آورید.

حکاکی چهره روی پلکسی
استفاده از حکاکی پلکسی برای حکاکی

تکنولوژی حکاکی لیزر روی پلکسی، امکان حکاکی طرح‌های پیچیده و دقیق را فراهم می‌کند. با استفاده از برنامه فتوگراو، می‌توانید و با  پیشرفت در حکاکی چهره پلکسی تصاویر چهره را به صورت دیجیتالی پردازش کرده و برای حکاکی آماده کنید. سپس با استفاده از دستگاه لیزر حکاکی، تصویر را بر روی پلکسی حکاکی می‌کنید.

استفاده از تکنولوژی حکاکی لیزر روی پلکسی، علاوه بر افزایش سرعت تولید، به شما امکان می‌دهد کیفیت بالایی را در حکاکی‌های خود به دست آورید. تصاویر دقیق و با جزئیات ریز را می‌توانید بر روی پلکسی حکاکی کنید و نتایج بسیار زیبا و حرفه‌ای را به دست آورید.

نظر دهید

مقاله برایتان مفید بود؟

این مقاله رابه اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط با ما
لوگو پامنار
مشاوره و پشتیبانی
از ساعت 9 تا 18 در روزهای کاری پاسخگوی شما هستیم

مشاوره رایگان!

شماره تماس وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.